Ledercoaching

Hvilke kompetencer har I allerede i ledelsen – og hvilke bør I udvikle? Lad os sammen lave en plan for dig og din ledergruppe med opfølgning. Vi tilbyder sparring og coaching til dig og dine ledere. 

Vi tilbyder sparring og coaching til dig og dine ledere. Uanset om det drejer sig om ledelsesmæssige udfordringer eller ledelsesfaglige kompetencer kan vi tilbyde vores assistance. Hvis din virksomhed er midt i en større forandringsproces, skal igennem en proces eller har været gennem en stor udvikling, er det værdifuldt at gøre status og få analyseret de ledelsesmæssige kompetencer og deres parathed til fremtiden.

Husk også troværdighed! Troværdighed er basis for, at du og dine ledere bliver opfattet rigtigt af dine medarbejdere. Sådan får du og dine ledere troværdighed: Gør hvad du siger og sig, hvad du gør! Læg handling bag ordene. Husk at både små episoder og store beslutning tæller i ”troværdighedsbilledet”. Udvis smidighed og balance. Vær sikker – på en ydmyg måde.

DEN svære samtale

Foregrib konflikterne

Det kan være essentielt at gribe ind i tide, hvis der er konflikter i arbejdsgruppen eller anden uhensigtsmæssig adfærd. For at forhindre en dårlig kultur på arbejdspladsen, hvor de bedste medarbejder flygter, er det vigtigt at korrigere på en direkte, men respektfuld og forstående facon. Vi rådgiver dig til at håndtere komplekse situationer og tage den svære samtale.

Brug dine styrker

Uddeleger mere

Ofte bruger vi en masse kræfter på at have fokus på at lære og blive bedre til de ting, hvor vores svagheder er. Mange ledere overser, at de har ansat en del talenter, som kan varetage opgaver meget bedre end dem selv – det kunne fx være rekruttering, lønforhandling, marketingstrategi eller andet. Vi hjælper dig til at delegere opgaverne ud og frigøre din tid til det, du er bedst til. 

5 kernekompetencer for succesfuld ledelse

Få inspiration til at udvikle væsentlige lederkompetencer, for at få succes – hos dig selv og dine medarbejdere

Fornemmelse for følelser og empati for menneskelige reaktioner er vigtig. Vi sætter fokus op at forstå reaktioner, før de sker. Vi kan hjælpe med råd til at genkende situationer og forstå medarbejder-typer og deres forskellige behov.

Prioritér at have tid til den uformelle samtale, vær tilgængelig, vis sand interesse for dine medarbejdere og deres udfordringer. Giv korrigerende kommunikation, som er til at forstå.

 

Grib ind, når du ser uhensigtsmæssig adfærd. Vis hvad du mener og korriger på en direkte, men forstående facon. Vi kan hjælpe med best-practice i forhold til at tackle svære situationer samt rådgivning målrettet specifikt mod din situation.

Ofte kan der frigives ressourcer til ledelsen, når man bruger de rette metoder til at udvise del-ansvar til medarbejdere. Når der udvises positivt pres til dygtige folk med de rette metoder, kan man effektiviserer uden at gå på kompromis med kvaliteter. Vi hjælper til at lægge strategier for hvor du kan uddelegere, vise tillid og forskellige metoder til at støtte op om medarbejderne. 

Kerneværdier og adfærd er en del af din lederstil. Vær den samme, også når tingene ”spidser til”. Hold fast i dine værdier, også når du er under pres. De ledere, der formår at få mest muligt ud af deres styrker og adfærd og samtidig anerkender og forstår deres svagheder, er generelt ledere, der kan beskrives som autentiske.