Procesoptimering
Procesoptimering er for dig, der ønsker indsigt i, hvordan du kan arbejde smartere. Måske står I overfor nogle udfordringer eller besparelsespåbud, som forudsætter en mere systematisk og effektiviseret arbejdsgang. Vi hjælper jer med at få viden og værktøjer, som I kan bruge til fremtidig optimering af processer i jeres virksomhed.
Mød kundernes forventninger. Vi hjælper jer med at stille de rigtige spørgsmål med henblik på at optimere gennemløbstiden for en ordre og sikre at arbejdsgangene er så effektive som muligt og møder kundernes forventninger. Spørgmålene kan fx være: Hvor sker der fejl og mangler, som ikke opdages inden levering, og som derfor fører til reklamationer? Hvilke kontroller gennemføres i processen? Hvor mange medarbejdere er involveret i en enkelt sag? Har alle samme fokus – at sikre tilfredse kunder? Vi er eksperter i procesoptimering på Sjælland.
Identificer jeres kerneproces
Procesoptimering af blot enkelte processer kan skabe markante forbedringer i en organisation eller for et projekt – en effektiv proces kan være forskellen på gevinst og tab. Når vi arbejder med procesoptimering, får vi fjernet ikke-værdiskabende processer, vi får identificeret vores kerneprocesser og kompetencer, og måske vigtigst af alt får vi skabt et fælles mindset omkring vores fremtidige performance.
Undgå typiske faldgruber
Et ensidigt fokus på procesoptimering kan faktisk gøre virksomheden mindre effektiv set som helhed. Ensidig fokus på procesoptimering kan nemlig optimere den enkelte medarbejders arbejdsgang, men samtidig skabe merarbejde andetsteds i virksomheden. Vi kigger på hele din virksomhed og sørger for, at dine procesoptimeringer får en positiv indvirkning på virksomheden samlet set.
Opgavehåndtering i samspil med kunderne
Hvordan arbejder virksomhedens afdelinger og medarbejdere sammen?
Vi kigger på samspillet mellem processerne. Vi har mange års erfaring inden for dette område og kan give gode råd og sparring på, hvordan processer og arbejdsgange kan omstruktureres, så du får mest muligt ud af dine ressourcer og undgår tidsspil og fejl.
Sker der fejl? Hvor sker der fejl og mangler mod kunden, som ikke opdages inden levering, og som derfor fører til reklamationer?
Måske oplever I mange fejl i produktionen, som kan undgås ved en mere struktureret kontrol. Hvilke kontroller gennemføres nu, og hvilke er der egentlig behov for? Vi hjælper med at opveje fordele og ulemper ved at indføre flere kontrolposter og skaber ved hjælp af data og analyser en forslag til mulige forbedringer.
Betaler dine kunder til tiden – og hvis ikke, skyldes det så svigtende kvalitet hos jer eller manglende betalingsevne hos kunden?
Og hvordan forholder det sig med nye kunder – findes der en proces i virksomheden for at opstarte nye kunder?
Kan opgaverne gennemføres hurtigere end i dag – og hvad vil det betyde for rentabiliteten? Hvor mange medarbejdere er involveret i en enkelt sag?
Nogle sager “lever deres eget liv”. Hvad betyder det for ressourceanvendelsen og rentabiliteten? Vi hjælper jer med at få overblik over jeres gennemløbstider og analysere, hvordan opgaverne eventuelt kan udføres hurtigere.