Procesoptimering

Procesoptimering er for dig, der ønsker indsigt i, hvordan du kan arbejde smartere. Måske står I overfor nogle udfordringer eller besparelsespåbud, som forudsætter en mere systematisk og effektiviseret arbejdsgang. Vi hjælper jer med at få viden og værktøjer, som I kan bruge til fremtidig optimering af processer i jeres virksomhed. 

Effektivisering af arbejdsgange. Arbejdet med at effektivisere processer og arbejdsgange i en virksomhed kan have flere formål: Det kan være et middel til at reducere omkostninger, så produktionen kan gennemføres med færre ressourcer. Det kan også være et middel til at øge kvaliteten, minimere risiciene for fejl eller servicere på en måde, der optimerer kundetilfredsheden. Vi er eksperter i procesoptimering på Sjælland, Fyn & Jylland – og vi hjælper dig med at være bevidst om, hvilket formål der er i fokus, når vi arbejder med effektivisering af processer og arbejdsgange.

Mød kundernes forventninger. Vi hjælper jer med at stille de rigtige spørgsmål med henblik på at optimere gennemløbstiden for en ordre og sikre at arbejdsgangene er så effektive som muligt og møder kundernes forventninger. Spørgmålene kan fx være: Hvor sker der fejl og mangler, som ikke opdages inden levering, og som derfor fører til reklamationer? Hvilke kontroller gennemføres i processen? Hvor mange medarbejdere er involveret i en enkelt sag? Har alle samme fokus – at sikre tilfredse kunder? Vi er eksperter i procesoptimering på Sjælland.

PROCESOPTIMERING PÅ SJÆLLAND, Fyn & Jylland

Identificer jeres kerneproces

Procesoptimering af blot enkelte processer kan skabe markante forbedringer i en organisation eller for et projekt – en effektiv proces kan være forskellen på gevinst og tab. Når vi arbejder med procesoptimering, får vi fjernet ikke-værdiskabende processer, vi får identificeret vores kerneprocesser og kompetencer, og måske vigtigst af alt får vi skabt et fælles mindset omkring vores fremtidige performance.

UNdGÅ INEFFEKTIVITET

Undgå typiske faldgruber

Et ensidigt fokus på procesoptimering kan faktisk gøre virksomheden mindre effektiv set som helhed. Ensidig fokus på procesoptimering kan nemlig optimere den enkelte medarbejders arbejdsgang, men samtidig skabe merarbejde andetsteds i virksomheden. Vi kigger på hele din virksomhed og sørger for, at dine procesoptimeringer får en positiv indvirkning på virksomheden samlet set.

Opgavehåndtering i samspil med kunderne